Opdrachten

EDSN Medior Functioneel Beheerder

Medior Functioneel Beheerder

Info

Functie

Medior Functioneel Beheerder

Locatie

Amersfoort

Uren per week

40 uren per week

Looptijd

15.10.2025 - 31.03.2026

Opdrachtnummer

SRQ177141

Segment

IT

Sluitingsdatum

date-icon26.09.2025 clock-icon09:00
Reageren op deze opdracht? Dit doe je op Striive.

Rolomschrijving en taakafspraken

Hallo interim Medior Functioneel Beheerder! Wil jij werken in het hart van de energietransitie?
32 – 40 uur | Amersfoort / Hybride | Energiemarkt | Z.s.m.| 6 maanden met optie tot verlenging
ZZP NIET TOEGESTAAN, ENKEL DETACHERING!

Medior Functioneel beheerder C-AR (Centraal Aansluitingen Register)


Over EDSN

Wij werken aan digitalisering van de energiemarkt Ontwerpen. Ontwikkelen. Realisatie. Digitalisering gaat over het ontwikkelen van wendbaarheid, flexibiliteit en innovatie voor de Nederlandse energiemarkt.

Digitalisatie vindt plaats in elk aspect van de energieketen. Wij werken aan de IT infrastructuur van Nederlandse energiemarkt en ontwikkelen nieuwe data services. Dit maakt uitwisseling van data en inzicht in opwek, levering en verbruik van energie mogelijk. We doen dit voor partijen in de energiemarkt, voor consumenten en voor partijen uit andere sectoren.

Werk aan optimaal functionerende applicaties
Als Functioneel beheerder bij EDSN heb jij een divers takenpakket. Je ondersteunt applicaties en services die we voor de Nederlandse energiemarkt ontwikkelen. Met een scherp en vakkundig oog bewaak jij de continuïteit, betrouwbaarheid, kwaliteit en beveiliging van deze diensten. De huidige C-AR applicaties en services worden afgebouwd, als onderdeel van het IT Strategie roadmap om meer wendbaar te zijn richting de markt, beweegt EDSN meer met oplossingen en services richting de Cloud. Je kijkt vooruit en voorziet wat we als services in de toekomst mogelijk nodig hebben. Zo houd je onze klanten meer dan tevreden.

De mogelijkheid om te kunnen groeien
Je vindt het leuk om samen te werken in een DevOps team bij C-AR. Het geven van positief-kritische feedback zie jij als een onmisbaar onderdeel in een goede werkrelatie. Daarom kun je dit ook prima ontvangen. Jouw open en eerlijke houding geeft vertrouwen. Je weet hoe je anderen kunt motiveren en houdt ervan je omgeving uit te dagen om tot het beste resultaat te komen. Verder herken jij jezelf in eigenschappen zoals proactief, dienstverlenend, klantgericht en integer. Je werkt graag zelfstandig en vindt een hoge mate van professionaliteit enorm belangrijk. EDSN is volop in beweging. Daarnaast geeft het je energie om vanuit ervaringen en klantbehoeften, verbeterpunten te destilleren en kenbaar te maken.

 

Onderhouden, ondersteunen en optimaliseren van de door EDSN voor de klant ontwikkelde services.

Verantwoordelijkheid                             Taken

Onderhoud:                                          · Bewaakt de continuïteit, betrouwbaarheid, kwaliteit en beveiliging van de services door het uitvoeren van                                                                 kwaliteitscontroles en onderhoud.
                                                             · Draaien van incident diensten · Bekend met monitoring tools (bijv. Grafana) · Gebruikersdocumentatie up to-date                                                                            houden op Confluence en MijnEDSN

Ondersteuning klanten                        · Ondersteunt gebruikers bij vragen/ issues met het gebruik van C-AR services.
                                                            · Ontvangt en registreert storingen, vragen en wijzigingsverzoeken van klanten. Beantwoordt vragen conform standaard                                                             procedures en richtlijnen.
                                                            · Stelt hierbij prioriteiten
                                                            · Raadpleegt documentatie teneinde de oorzaak van de problemen vast te stellen en antwoord op vragen te geven                                                             Bespreekt mogelijke oplossingen met collega’s, legt complexe(re) problemen aan hen voor
                                                            · Informeert de klant tijdig over de voortgang

Optimalisering en ontwikkeling           · Signaleert actief mogelijke verstoringen in services en bespreekt deze met de teamleider.
                                                            · Levert input bij de inventarisatie van gebruikerswensen en wijzigingsvoorstellen
                                                            · Ondersteunt bij de uitvoering van acceptatietesten.
                                                            · Neemt deel aan projecten en gebruikersoverleg.
                                                            · Doet mee met de SaFe events.
                                                            · Draagt bij, denkt mee met verbetervoorstellen

Resultaatcriteria                                  · Mate van continuïteit van de services
                                                            · Tijdigheid en kwaliteit van de gebruikersdocumentatie, werkinstructies
                                                            · Team afspraken en WoW,
                                                            · Kwaliteit van de aangedragen oplossingen van storingen


Competenties:

  • Analytisch vermogen
  • Communicatief
  • Plannen en organiseren
  • Klantgerichtheid
  • Resultaatgerichtheid


Kennis en vaardigheden:

  • Minimaal HBO werk- en denkniveau richting: informatica. (SQLQueries, Pythonscript, Jira)
  • Kennis op het gebied van beheer van automatiseringssystemen.
  • Procesgericht werken en IT service management
  • Agile manier van werken (SaFe)
  • Kennis van de Energiemarkt (pré)

Bedrijfsgegevens

Bedrijfs gegevens

EDSN

Rolomschrijving en taakafspraken

Hallo interim Medior Functioneel Beheerder! Wil jij werken in het hart van de energietransitie?
32 – 40 uur | Amersfoort / Hybride | Energiemarkt | Z.s.m.| 6 maanden met optie tot verlenging
ZZP NIET TOEGESTAAN, ENKEL DETACHERING!

Medior Functioneel beheerder C-AR (Centraal Aansluitingen Register)


Over EDSN

Wij werken aan digitalisering van de energiemarkt Ontwerpen. Ontwikkelen. Realisatie. Digitalisering gaat over het ontwikkelen van wendbaarheid, flexibiliteit en innovatie voor de Nederlandse energiemarkt.

Digitalisatie vindt plaats in elk aspect van de energieketen. Wij werken aan de IT infrastructuur van Nederlandse energiemarkt en ontwikkelen nieuwe data services. Dit maakt uitwisseling van data en inzicht in opwek, levering en verbruik van energie mogelijk. We doen dit voor partijen in de energiemarkt, voor consumenten en voor partijen uit andere sectoren.

Werk aan optimaal functionerende applicaties
Als Functioneel beheerder bij EDSN heb jij een divers takenpakket. Je ondersteunt applicaties en services die we voor de Nederlandse energiemarkt ontwikkelen. Met een scherp en vakkundig oog bewaak jij de continuïteit, betrouwbaarheid, kwaliteit en beveiliging van deze diensten. De huidige C-AR applicaties en services worden afgebouwd, als onderdeel van het IT Strategie roadmap om meer wendbaar te zijn richting de markt, beweegt EDSN meer met oplossingen en services richting de Cloud. Je kijkt vooruit en voorziet wat we als services in de toekomst mogelijk nodig hebben. Zo houd je onze klanten meer dan tevreden.

De mogelijkheid om te kunnen groeien
Je vindt het leuk om samen te werken in een DevOps team bij C-AR. Het geven van positief-kritische feedback zie jij als een onmisbaar onderdeel in een goede werkrelatie. Daarom kun je dit ook prima ontvangen. Jouw open en eerlijke houding geeft vertrouwen. Je weet hoe je anderen kunt motiveren en houdt ervan je omgeving uit te dagen om tot het beste resultaat te komen. Verder herken jij jezelf in eigenschappen zoals proactief, dienstverlenend, klantgericht en integer. Je werkt graag zelfstandig en vindt een hoge mate van professionaliteit enorm belangrijk. EDSN is volop in beweging. Daarnaast geeft het je energie om vanuit ervaringen en klantbehoeften, verbeterpunten te destilleren en kenbaar te maken.

 

Onderhouden, ondersteunen en optimaliseren van de door EDSN voor de klant ontwikkelde services.

Verantwoordelijkheid                             Taken

Onderhoud:                                          · Bewaakt de continuïteit, betrouwbaarheid, kwaliteit en beveiliging van de services door het uitvoeren van                                                                 kwaliteitscontroles en onderhoud.
                                                             · Draaien van incident diensten · Bekend met monitoring tools (bijv. Grafana) · Gebruikersdocumentatie up to-date                                                                            houden op Confluence en MijnEDSN

Ondersteuning klanten                        · Ondersteunt gebruikers bij vragen/ issues met het gebruik van C-AR services.
                                                            · Ontvangt en registreert storingen, vragen en wijzigingsverzoeken van klanten. Beantwoordt vragen conform standaard                                                             procedures en richtlijnen.
                                                            · Stelt hierbij prioriteiten
                                                            · Raadpleegt documentatie teneinde de oorzaak van de problemen vast te stellen en antwoord op vragen te geven                                                             Bespreekt mogelijke oplossingen met collega’s, legt complexe(re) problemen aan hen voor
                                                            · Informeert de klant tijdig over de voortgang

Optimalisering en ontwikkeling           · Signaleert actief mogelijke verstoringen in services en bespreekt deze met de teamleider.
                                                            · Levert input bij de inventarisatie van gebruikerswensen en wijzigingsvoorstellen
                                                            · Ondersteunt bij de uitvoering van acceptatietesten.
                                                            · Neemt deel aan projecten en gebruikersoverleg.
                                                            · Doet mee met de SaFe events.
                                                            · Draagt bij, denkt mee met verbetervoorstellen

Resultaatcriteria                                  · Mate van continuïteit van de services
                                                            · Tijdigheid en kwaliteit van de gebruikersdocumentatie, werkinstructies
                                                            · Team afspraken en WoW,
                                                            · Kwaliteit van de aangedragen oplossingen van storingen


Competenties:

  • Analytisch vermogen
  • Communicatief
  • Plannen en organiseren
  • Klantgerichtheid
  • Resultaatgerichtheid


Kennis en vaardigheden:

  • Minimaal HBO werk- en denkniveau richting: informatica. (SQLQueries, Pythonscript, Jira)
  • Kennis op het gebied van beheer van automatiseringssystemen.
  • Procesgericht werken en IT service management
  • Agile manier van werken (SaFe)
  • Kennis van de Energiemarkt (pré)

Deel deze opdracht

Plaats jouw bieding op Striive

https://login.striive.com/

Voor deze opdracht dien je een bieding te plaatsen op Striive. Striive is het grootste opdrachtenplatform van de Benelux waar jaarlijks meer dan 20.000 opdrachten gepubliceerd worden.

Privacy Preference Center